מתחם תצוגה: קיבוץ גליל ים, הרצליה.

09-9550595

בלוג

עמוד הבית / ראשי / שימור ותחזוקת ריהוט הגינה בחורף – הגינה החורפית שלי

שימור ותחזוקת ריהוט הגינה בחורף – הגינה החורפית שלי

שימור ותחזוקת ריהוט הגינה בחורף – הגינה החורפית שלי

ריהוט הגינה, אינו זקוק ליותר מידי תשומת לב, במיוחד לא בחורף בכל מה שקשור לטיפול ותחזוקה, במיוחד אם הריהוט עשוי מחומרים איכותיים וסינטטיים כגון ראטן ומסגרות אלומיניום. לגבי שאר סוגי החומרים (עץ, מתכת ובדים) במעט הזמן בו הוא מטופל הטיפול נעשה בטכניקות השימור המתאימות לו, בדיוק כמו במקרה של שימור ריהוט הגינות בקיץ.

תחזוקת ריהוט הגינה, על אף ההיבטים המעטים שבה, ימנעו מכם בזבוז כסף על רכישת ריהוט חדש, או לחילופין, בחירה באפשרות השנייה והמתקבלת יותר, התפשרות על ריהוט במראה בלוי.

טיפול בריהוט גינה אינו מורכב וכרוך בתחזוקה של פעמיים עד 4 פעמים בשנה לכל היותר. פעולה קצרה אשר אינה דורשת מאמץ סיזיפי מידי ותלויה במקרים רבים בסוג הריהוט שבחרתם.

בדים עמידים בפני מים – שימור הריהוט במהלך הגשמים

איכות הבדים ועמידותם בפני מים ורטיבויות, הוא בין הפרטים המרכזיים בעת בחירת הריהוט במיוחד כאשר מדובר על התאמתם לעונת החורף.

בדים עמידים למיים הם בדים מבד פוליאסטר שעליו מושמת שכבת PVC שאוטמת אותו למים. בדיוק כמו בבדים של כיסויים לריהוט גן.

ריהוט אשר עשוי מטקסטיל שאינו איכותי ואינו סינטטי יגיב בצורה מיידית למי הגשמים, למרות שימי הגשמים בארצנו, מסתכמים ב"יום וחצי". טקסטיל לא סינטטי ושאינו איכותי יתבטא בשינויים קיצוניים שיתבטאו בעיוותים וכתמים על הבדים, מראה דהוי ובלוי וקושי רב בהשבתם למצבם הקודם אם בכלל.

לריהוט  מהסגנון הזה, אותו, כאמור, תוכלו למצוא במחירים זולים יחסית, תוכלו למצוא פתרונות שונים שימנעו את פגיעתם ועיוותם, אחרי יום גשום אחד.

פתרונות, כמו, כיסוי איכותי לריהוט גן אשר ימנע הגעת מים לבדים או שימוש בחומרי ניילון  או ברזנט לכיסוי או הכנסת החלקים ה"טקסטייליים", אל תוך הבית או לכל אזור מחופה או מקורה אחר, מומלצים ביותר כדי להמנע מהיווצרות עובש בריהוט הגן.

עובש בכריות של ריהוט גן הוא דבר נפוץ וקשה לטפל בו. לכן, רצוי מאוד למנוע אותו מראש. בגדול, עובש נוצר במקום שבו יש חום גבוה בשילוב עם לחות גבוהה או רטיבות. על מנת למנוע את העובש עלינו עלינו לנסות למנוע את קיום שילוב המצבים האלה.

בכל מקרה במידה ונתקלנו במצב של עובש על ריהוט גן או כריות (הדבר נכון במיוחד לגבי ריפוד טכסטילן של כריות) הפתרון היעיל היוא השפרצת קצף אקונומיקה על איזור העובש ושטיפתו לאחר מספר דקות. חשוב מאוד לנסות את החומר במקום צדדי לפני היישום כדי לראות שאינו פוגע בצבע או במרקם. 

מתכות יציבות – מתכות אל חלד והטיפול בהן

מתכת מסוג ברזל, ידועה כרגישה במיוחד לנוזלים ומיי גשמים, ריהוט ברזל איכותי יצוק עשוי ומיוצר ממתכת ברזל אל חלד המונעת ממנו להחליד ולהתפרק, כתוצאה מרטיבות. יחד עם זאת, גם מתכת העשויה בטכניקה זו, מחויבת בשימור והגנה. צביעת מתכת זו מומלצת בין פעם לפעמיים בשנה בצבע המיועד להגנה על מתכות מפני החלדה, המשמר אותן גם בימי הקיץ החמים (חום השמש משפיע גם הוא על בלאי צבע המתכת) ותשמור על הצבע בפני קילוף.

חשוב מאוד לעשות שימוש בצבעים המיועדים לשימור מתכות מסוג זה וניתנים ליישום על צבע מקורי קיים, כדי להימנע מהרס הצבע והרס החומר עצמו, כזה, העלול להיגרם כתוצאה משימוש בחומרים זולים.

גינה מקורה – הגינה המודרנית בימות החורף

אחד הפתרונות היוקרתיים יותר בעיצוב הגינות ושימור הגינות בתקופת החורף הוא פתרון הקירוי. פתרון עיצובי ומשמר המאופיין בעיקר בבתי עסק כמו מסעדות, מרכזי אירוח וארגונים. הפתרון הזה יקר יחסית אך מתבטא כאחד הטרנדים האחרונים במגזינים השונים לגינה הפרטית. הסגנון האופנתי ביותר היום הוא בסגנון השקוף או השקוף למחצה הנותן פתרון זמני לגינות הפרטיות ו/או החצרות הפרטיות. סגנונות מתוחכמים יותר כמו זכוכיות מעוצבות הן השלב הבא בתחום עיצוב הגינות המקורות, אלה, הנותנות מענה מושלם לצרכי שימור ריהוט גינה בחורף.

עמידותן של גינות עץ בחורף – עץ מלא או דווקא סינטטי?

התשובה היא חד משמעית: עץ סינטטי המוכר גם כפלסטיק-ווד. העץ המלא, רגיש במיוחד לנוזלים ומתאים בעיקר לחללים פנימיים, על אף שגם בתחום עיצוב החללים הפנימיים ישנם לקוחות המעדיפים לעשות שימוש בעץ סינטטי דווקא מחשש מנזילה, שהורסת את העץ המלא, תוך זמן קצר וגורמת להתנפחות שאינה ברת תיקון. ההמלצה שלנו ב"בלקוני", היא לבחור בעץ הסינטטי, בגל הקשור לשימוש חיצוני, כזה הנותן את התחושה והעיצוב הקרובים ביותר לעץ האמיתי. העץ הסינטטי, ממש כמו ריהוט אלומיניום וראטן ואינו דורש טיפול עקבי מידי אלא שימור דו שנתי מותאם אישית, באמצעות שמנים מיוחדים לשימור מפני השמש. הטיפול בעץ זה תורם לשמירה על ריהוט הגן בחורף כבקיץ.

צוות המומחים של "בלקוני", מצפה לענות על כל שאלה , לתת לכם טיפים נוספים, התאמת שמנים וחומרי הגנה ושימור ריהוט הגן בחורף.

עדכונים לגבי מבצעים קולקציות חדשות ועוד

אחת לחודש, ישירות למייל נעביר לכם עדכונים חמים מתחום עיצוב הגן, דילים למבצעים בלעדיים לחברים שלנו ועוד הפתעות

דילוג לתוכן