מתחם תצוגה: קיבוץ גליל ים, הרצליה.

09-9550595

בלוג

עמוד הבית / ראשי / ראטן סינטטי, ראטן טבעי ומה שביניהם

ראטן סינטטי, ראטן טבעי ומה שביניהם

ראטן סינטטי, ראטן טבעי ומה שביניהם

הראטן הסינטטי הידוע גם כראטן PE, ראטן PVC או דמוי ראטן, הינו סיב העשוי מחומר סינטטי שנועד לחקות את סיב הראטן הטבעי, להדמות לו מבחינה חיצונית אך עם תכונות מתאימות יותר לשמש כריהוט חוץ החשוף למזג האויר.

ראשית, נבין מהו הראטן הטבעי. ראטן הוא סיב העשוי מגבעולים של עצים ממשפחת הדקלים וידוע שמשמש ליצירת רהיטים ובעבר שימש כחומר גלם נפוץ ביותר לחיפוי רהיטי פנים וחוץ.

מקור המילה "ראטן" הינו בשפה הסקנדינבית ופירושו "לכופף" אך כיום אנו משתמשים במונח על מנת לתאר את חומר הגלם ממנו הוא עשוי, כאמור מגבעולי דקלים או מחומר סינטטי המדמה את הטבעי.

הראטן הטבעי דורש תחזוקה בצורה של שימון לצורך הגנה מפני שמש, נוזלים ומזיקים בעוד ראטן סינטטי אינו דורש תחזוקה כלל.

הן הראטן הטבעי והן ראטן סינטטי הינם חומרי גמישים הזקוקים לתמיכה מבנית. לכן, אלו יבואו תמיד שזורים על שלדת הרהיט שבעבר הייתה עשויה מעץ וכיום מאלומיניום עמיד יותר.

ריהוט גן עם ראטן סינטטי עשוי מחומר הפוליאתילן או מחומר ה-PVC אשר נועד לחקות את סיב הראטן הטבעי ומכיל בתוכו כדוריות אנטי UV, מעין נוגדנים נגד קרינת השמש המקנים לו תוספת עמידות בפני השמש. ראטן סינטטי מוגן לחלוטין ממים ולחות, ניתן לשטוף אותו במים ככל שאפשר והדבר אינו פוגע בו כלל. כאמור, ראטן סינטטי, זקוק לתמיכה מבנית ולכן הוא שזור על שלדת אלומיניום בצורה ידנית.

כחלק מתהליך הייצור של ראטן סינטטי, מוכנסים לו כימיקלים האחראים על צבעו. צבע זה הינו מרכיב בכל עובי הסיב ואינו צבע חיצוני כך שאינו יורד או דוהה.

מכיוון שזהו חומר סינטטי, ניתן לקבלו במגוון עיצובים ודוגמאות. בשוק קיימים דוגמאות של סיבים שטוחים, עגולים, חצי עגולים, רחבים ועוד.

חשוב לדעת שראטן סינטטי הוא בעל אורך חיים מוגדר בשמש שנמדד במספר שעות שמש שבהן הוא עמיד. מספר השעות משתנה בהתאם לסוג הסיב ועוביו.

ניתן לרכוש מוצרי ריהוט מראטן כגון: מערכות ישיבה מראטןכסאות ראטן, כמו גם כיסויים לריהוט גן שחשוב לרכוש כאשר רוכשים ריהוט גן ראטן.

אז איך נדע איזה סיב ראטן הוא איכותי…

מבחינה חיצונית כמעט ולא ניתן להבחין בין סיבי ראטן איכותיים לאלו הפשוטים מכיוון שאיכות הסיב נקבעת על ידי איכות וכמות החומרים הסינטטיים המרכיבים את הסיב. כך לדוגמה, החומר היקר ביותר בייצור הראטן הינו כדוריות האנטי UV המוכנסות כחלק מתהליך הייצור. ברגע שאין כמות מספקת של כדוריות אלו, הראטן יכול לההרס בשמש בתוך תקופה קצרה מאוד ובכך כל ריהוט הגן הופך להיות לא שמיש.

כיום יש מספר חברות מוכרות המייצרות ראטן עבור מפעלי ריהוט הגן. ככל שמדובר בחברה רצינית כדוגמת VIRO  או WINTEX ניתן לסמוך שקיים סטנדרט איכות מבחינת כמות כדוריות האנטי UV. כאשר אנו קונים מערכת ריהוט גן זולה מאוד, יכול להיות שעל מנת לחסוך בעלות הייצור, השתמשו בראטן עם אחוז קטן יותר של כדוריות אנטי UV, על מנת להוזיל את עלות הייצור. כך נוצר מצב שהזול הוא היקר מכיוון שריהוט הגן אינו יחזיק מעמד לתקופה ממושכת של חשיפה לשמש.

המלצתינו היא, לשאול כיצד והיכן יוצר הראטן ובכל למנוע עוגמת נפש של ריהוט שמתפרק לאחר זמן קצר של חשיפה לשמש.

ראטן סינטטי האיכותי, הוא בעל תכונות נהדרות בכל הקשור לריהוט חוץ אשר הופכות אותו לחומר המושלם לריהוט הגן שלנו כמעט בכל מקום בעולם ויהיה קשה למצוא לו תחליף.

מאמר זה נכתב על ידי בלקוני – ריהוט גן.

עדכונים לגבי מבצעים קולקציות חדשות ועוד

אחת לחודש, ישירות למייל נעביר לכם עדכונים חמים מתחום עיצוב הגן, דילים למבצעים בלעדיים לחברים שלנו ועוד הפתעות

דילוג לתוכן